Hur gör djur?

Idag har varit en snurrig dag, ja vet egentligen inte vad jag gjort, eller inte gjort.
Bestämde mig ganska snabbt om att försöka jobba så lite som möjligt idag och lägga fler timmar de andra dagarna. Behövde verkligen pusta ut efter en hektisk helg. Och det gjorde jag rätt i, för jag tror att jag hamnat i rätt fas nu.

Jag satt som fastklistrad i soffan ända fram till klockan ett, när jag försökte resa på mig så var det som att kroppen blev femtio gånger så mycket tyngre och istället drog mig ner mig i soffan istället för att hjälpa mig på traven, upp ur den.

Efter ett telefonsamtal med Ida fick jag plötsligt lite energi, gjorde mig iordning för dagen och åkte sedan till mormor för att hälsa på. De höll just då på med hennes träningsprogram, i att gå och stå, så jag sa hej och åkte in till stan istället för att bli kvar där, då skulle hon bara bli stressad.
Så jag köpte present till svägerskan, sedan mötte jag upp Ida på fiket.
Vi satt i flera timmar och tjötade!

Efter det gjorde jag ett nytt försök med att hälsa på mormor och då hade precis mamma också anlänt för att hälsa på. Så vi var där en sväng och pratade med henne och hjälpte till med lite grejer. Sedan kom sköterskorna och skulle hjälpa henne upp i rullstol och öva hennes sväljförmåga.
Så då åkte vi hem. 

Ikväll var jag hemma hos Linus en sväng, han som fotograferade dansföreställningen igår. Han bor i världens finaste lägenhet, jag är så avis. En stoooor våning mitt i stan, hur fin somhelst!
Och så hade han en i-pad som jag fick leka med, så nu är man ju sugen på att införskaffa en sån med.
550 bilder var det och dem var grymma!
Tur att det finns eldsjälar och pärlor som ställer upp!

Nu ska jag försöka sova, som en björn, men jag vet inte hur man gör.
Jag har stora sömnproblem just nu (och har haft det i några veckor).
Vet inte hur jag ska somna, som att jag glömt "hur man gör".
Måste sitta och trötta ut mig framför tv:n innan jag vågar lägga mig för gör jag det utan att vara katastroftrött så somnar jag inte på länge, ibland kan det ta timmar.
Jag måste bli bättre på det.
Men hur gör björnarna när de går i ide?

So long, farewell, auf Wiedersehen, goodbye


I-pad, ja tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback