Jag är född i skit

Säger man så när man är född med tur eller otur?
Jag fick iallafall kommentaren att "du är född i skit" någon gång då jag hade tur.
Man kan ju tänka att jag är född med skittur isåfall, iallafall...

Igår var jag på kontoret i Halmstad och blev avtackad, eller vad man kallar det.
Chefen bjöd på lunch och jag fick superfin present, tre ljusstakar i silver, skitsnygga sådana!
Lämnade schema, milredovisning, kvitton och enmassa annat.
Ska köpa mig en extern hårddisk i helgen så jag kan lägga över alla viktiga dokument på den, ifall det blir ett nytt projekt så är det bra att ha kvar.

Det sista min chef på Dans i Halland frågade mig innan jag lämnade var ifall jag hade nytt jobb på g.
Nej sa ja, "det brukar ordna sig". Chefen sa att om det blir nåt nytt projekt som dyker upp så hör hon av sig.
Sedan gick jag vidare till mitt andra jobb på nolltrefem. Efter jul ska jag jobba där några timmar i veckan, men inte speciellt mycket trodde jag.

När jag kom så ville chefen prata med mig så vi gick in i konferensrummet och hon erbjöd mig en tjänst efter jul.
Så då hade jag plöstligt jobb efter jul.
Jag är född med tur, så är det bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback