Det OSar medaljer

Ja OJ vad mycket OS det ha blivit.
Jag tycker om sport, tävlingar och stora arrangemang. Om Sverige ska delta så vill jag gärna se.
Men...ibland blir det lite för mycket av det goda. Inte nog med att jag är uppvuxen med en sportintresserad familj så har jag också skaffat mig en pojkvän som går i samma spår, vinterOS till ära;p
När alla runt omkring mig är alldeles urflippade över allt detta OS snack så blir jag istället anti. Då känner jag inte alls för att se så mycket av det.

Men...nu ska jag i ärlighetens namn erkänna en grej.
Så fort jag kommer in i lägenheten, vad händer då? Jo, jag sätter på tv:n och självklart blir det OS.
Jag tror att detta beror på hur jag blivit präglad till detta då det ständigt var sport på tv:n hemma.

Idag har jag kollat på curling sverige-canada damer, curling sverige-japan damer, skidskyttestafett damer, skicross damer och så alla mellansändingar. Så visst blir det mycket sport även för mig, när jag är själv, och väljer själv. OS är faktiskt(!) väldigt kul även om man måste verka lite anti!

Annars har helgen varit kanon. Jag och F har bara haft det lugnt och skönt och inte gjort många knop alls. I söndags fyllde bror år så då var det kalas. Mycket trevligt!
Mina dagar går mestadels åt till att träna, umgås med vänner och fixa enmassa grejer. Håller på och anordnar en ungdomsfestival som kommer äga rum i fbg om ett par veckor, så det tar en del tid. Men det är skoj!

Nej, nu ska gaddarna få sig en omgång innan jag kryper ner och kollar skicross. Anna Holmlund är grym!
HEJJA SVERIGE!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback