Pannkaksmonstret är här för att stanna!

Smeten står och gonar sig i bunken. Snart är det dags att steka lite pannkakor.
Brukar äta denna fantastiska måltid cirkus en gång i veckan. Blir ingen semla för min del idag så jag får helt enkelt nöja mig med pannkakor istället.

Igår var jag sjuk, i söndags med, och i lördagskväll. Men idag mår jag bättre, mycket bättre! Skönt att ha sovit gott hela natten och slippa vakna med igentäppta näsborrar. Bad till högre makter innan jag gick och la mig igår om att bli frisk tills idag då jag verkligen inte vill missa jazzdansen. TACK GUD!!! 

Alla hjärtans dag "firades" med min sköna. Vi åt tapas (som jag faktiskt knepat ihop själv) och chokladfundue till efterrrät. HERRE vad gott det var! Vi hade köpt allt möjligt att doppa i den härliga chokladen såsom jordgubbar, bananer, psyfialis (eller vad det nu heter. Sånna där små runda gula som har beige:t löv runt sig och ligger i små plastkorgar) och minimaschmallows. Vinnaren var jordgubbarna som dessutom smakade fantastiskt. Dem smakade verkligen sommar. Finns stor "risk" för att det blir detta till helgen med. Ja, det var en höjdare. Vi kollade på OS (F blev mkt nöjd) och bara hade det mysigt med tända ljus.
Bra slut på helgen helt enkelt.

Igår gav han sig av igen, min käresta, så nu lever man alena igen. Men han kommer hem redan på torsdag igen, så det är ju toppen!

Idag var jag iväg på morgonmöte med ungkulturcoachen. Vi kommer göra riktigt bra grejer i stan till våren, det är kul! Sen gick jag till hemmakväll och fyndade några filmer "tre för en hundralapp". En av mina nya hobbies som gör mig på utomordentligt humör. Förra gången fick jag tag i tre riktiga höjdare, men denna gång vet jag faktiskt inte alls. Fantomen på operan är bra, men de andra vet jag inget om. Kul!
Sen gick jag till biblioteket för att läsa dagens tidning. En fågel viskade om att jag kände någon i den idag. Men en tant som "läste den" eller vad hon nu gjorde då hon bläddrade om och om igen, satte stop för mina planer. Efter 20 minuters väntande gick jag därifrån och letade upp ett exemplar på gymnsiet istället. Alltid kul med känningar i tidningen.

Nej, nu är det dags för pannkaksstekning!
Puss å sånt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback