Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen...

Nyss hemkommen från en liten resa i Idre fjäll.
Åkte ett gott gäng på 8 glada semesterfirare i fräschaste minibussen i stan.
I onsdags bar det av och idag kom vi hem, så det var en lagom liten tripp.
Har haft fantastiska dagar betående av kanonskidåkning, härlig mat, mycket spel och kopiösa mängder chockomintu (varm choklad med mintu och grädde på toppen).

Nyårsafton firades med trerättersmiddag (+fördrink och apertif) av de två glada kockarna kalle och jens. Det var ju inte fel att ha med två grymma kockar på resan om man säger då. Löjrom i mängder, jordättskocksoppa, gödkalvsinnerfilé och en marängsvich på det...MUMMA! Nej, man har inte precis gått hungrig under resan.

Det har varit förbannat kallt, över 20 minus, men som tur var blåste det inte sista dagen då det var som kallast, så det gick bra att åka. Och så värmde solen lite lagom härligt uppe på toppen!
Min skidåkning har gått sisådär. Jag försöker öva på att göra bättre skär och "ligga" mer åt sidorna när jag svänger, men det är lättare sagt ön gjort. Och så vågar jag inte ramla heller...
Åkte en svart backa sista åket igår och fick panik när jag var mitt i den, hahah, ja det var galet!

Har inte avlagt några speciella nyårslöften men har lovat mig själv att ta bättre hand om mig och inte göra för mycket på samma gång. Jag hoppas att 2010 kommer bli fantastiskt, att alla nära och kära får vara friska och välmående och att jag får ett jobb jag trivs med!

Med de orden säger jag godnatt och välkomna åter!
Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback