Hälsa!

Är det något som jag inte kan vara utan så är det choklad, och luft och kärlek såklart;p
Men chokladen gör det svårt för mig att vara vardahsnyttig. Nej det är nästan stört omöjligt.
En liten chokladbit varje dag kan väl inte skada sockerberoendeavvärjningen? eller?
Dessvärre är det nog så!

Annars är jag faktiskt ganska nyttig. Tänker mig för vad jag stoppar i mig och äter inget onödigt bara för ätandets skull utan istället när jag faktiskt är hungrig. Det känns så viktigt för mig att träna regelbundet och äta bra, för jag märker hur mycket piggare jag blir och bättre jag mår! På helgen är det inga regler utan då får jag äta och dricka precis allt. I min drömvärld hade jag ätit choklad (helst ljusa polly) och druckit cola hela dagarna. Men det går ju inte. Men man får inte glömma att skämma bort sig själv också. Man lever ju bara en gång!

Träningen går bra! Jag dansar jazzdans, simmar och gymmar. Oftast blir det fem pass i veckan. Jag passar på att träna såpass mycket nu när jag andå har tid över för jag blir piggare av det och får mer energi. Tränar jag inte en dag så försöker jag gå en lång promenad eller annat dyl. Det är viktigt att röra på sig! Men man får inte glömma bort att lyssna på sin kropp. Är det trött och inte orkar så måste man vila. Annas är all träning förgäves och du tröttnar fortare. Och så måste man äta bra! Grovt bröd, gröt och rejäl mat. Kroppen måste återhämta sig och bli påfylld, annars mår den inte bra. Kom på mig själv att låta som en kostrådgivare, hehe.

Nej nu ska jag borsta gaddarna och krypa ner.
Imorgon väntar en fullspäckad dag med simning, möte, barnpassning och fredagsmys!
Natti!



Längtar tills jag kan bege mig ut med joggingskorna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback