Första dagen på jobbet

Idag har jag gjort första dagen på nya jobbet.
Det har varit händelserikt och jag är helt utpumpad.
Nej, man är inte van att jobba hela dagarna.
Jag har verkligen fått komma ner i vav efter den galna hösten/vintern.
Men nu är jag uppe på hundra igen.
Man får lära sig av sina misstag och inte göra om dom igen.
Dock känns dessa två månader framöver oroligt uppbokade då det blir mkt att göra för min del.
Men jag får helt enkelt ta det piano så gott det går.

Första dagen på jobbet innefattade mycket handskakningar med många människor.
Jag fick se mitt nya kontor som from. nästa vecka finns till förfogande på självaste rådhuset mitt i stan.
Utanför mitt kontorfönster är torget med kullersten och fontän.
Får en egen stationär dator med egen kommunal e-mail, känns lyxigt hehe.
Fick gjort massor på jobbet idag, var riktigt flitig.

Efter jobbet åkte jag hem till bror för att hälsa på honom och Svante.
Var på tok för längesedan jag träffade det lilla yrvädret.
Jag lärde honom hur man pratar i telefon så han skulle göra det hela tiden.
Dessvärre lät det som att han var skitförbannad hela tiden när han skulle "prata" i den.
Skrattade så jag fick magkramp. Han är så söt att jag får hål i tänderna!

Efter Svantebesöket åkte jag en sväng till gymmet och sen åkte jag hem till mamma och pappa för att spendera kvällen där. Vi åt pizza, pratade enmassa och kollade på "Håkans bar".
Nu är jag aptrött, saknar min kärlek nu när jag ska krypa ner i min ensamhet.
Det blir så tomt varje måndag när F försvinner iväg, som ett stort tomt hål.

Nej, nu sova!
Godnatt kära vänner och bekanta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback