Första veckan avklarad!

Då är första veckan på nya jobbet avklarad! Det känns kanon!
För varje dag som får desto mer koll och rutin får jag.
Idag flyttade jag in på rådhuset mitt i stan. Känns lyxigt att ha kontor med utsikt över stadens gator och torg.
Jag gillar att se att det hela tiden händer saker utanför fönstret, det ger en inspiration och energi.
Imorgon flyttar jag in på mitt egna riktiga kontor, får min egen dator och telefon. Lyxigt!
Imorgon blir det nog en hel del jobb med layout och marknasföring till ugdomsevenemangen.
Börjar känna mig viktig nu när folk ringer och vill bestämma möten och frågar mig ang. hela projektet.
Men jo, jag har nog ganska bra koll på det hela. Jag börjar ta för mig och känna mig säker på det jag gör!
Sammanfattningsvis så gillar jag mitt nya jobb, väldigt mycket!

Helgen blev inte riktigt som tänkt då tåget inte gick, men jag fick en kanonhelg, trots allt.
Pluggade hela fredagen och lördagen med Helena och kom riktigt långt med vår c-uppsats.
Söndagen gick åt att fira min födelsedag med F, broder, svägerska, Svante, mormor, mor och far.
Vi åt god mat, cheesecake och hade det trevligt. Svante är en riktig stämningshöjare som gör att allt blir så mycket roligare. Ja, han är en skön prick!
Södagkvällen blev myskväll hemma med fläskfilé, fullkornscoucous och kantarellsås.
Kollade på Jumanji och somnade som två stenar ganska tidigt.
Har hostat hela natten och haft svårt för att sova så det första jag gjorde i morse var att åka in till stan och köpa halva apoteketets förkyldningsutbud. Hostmedicin, baffucin och halstabletter fick följa med mig in på rådhuset och tur var väl det för annars hade jag terroriserat mina stackars arbetskamrater.

Efter dagens jobb åkte jag hem till Svante en stund. Mamma och pappa passade honom så jag passade på att titta förbi. Behövde lite luft så en cykeltur var på sin plats! Efter det har jag lagat korvstroganoff och inte gjort så mycket mer. Tiden går ändå. Kollar på Hollywoodfruar nu och njuter av Maria Montazamis underbara stämma.
Snart blir det sängen. Borde läsa lite och planera morgondagens dramapass, men känner inte att jag orkar det just nu så det kanske inte blir så, vi får se.
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback