Gå å lägg dig SJ

Helgen i Gävle blev inte som väntad...
Igår befann vi oss plikttroget på Falkenbergs tågstation 05.30 jag och Helena för att ta tåget till Gävle.
Det var dags för plugghelg och vi var förberedda på en intensiv helg i uppsatsens tema. Vi skulle använda resorna väl genom att fixa en del med uppsatsen.
Men...det kom inget tåg...Inställt stod det på tavlan.
Så vi väntade på nästa tåg som skulle gå tjugo minuter efter.
När väl det tåget kom fick vi inte följa med. Nej, SJ-biljetter gäller inte på Öresundstågen.
Och näste SJ-tåg som skulle gå efter 1½ timma var inställt.
Så vi ringde, men då hade inte SJ:s telefonservice öppnat.
Så vi fick åka hem till Helena med svansen mellan benen och ringa därifrån medan vi åt frukost.
Fick tag i SJ som ville boka in oss på ett senare tåg som hade gjort oss två timmar försenade och dessutom platslösa då tågen var fullsatta.
Kul att stå på ett tåg i fem timmar.
Så vi hade inte så mycket val utan fick stanna hemma och tillbaka våra pengar.

Så vi ägnade hela dagen hemma hos Helena i hennes soffa.
Vi åt våffelfrukost, pluggade, sov en stund, pluggade, tåg en lunch på stan, pluggade och åkte hem för att sova.
Sen var jag hos henne i morse igen och så pluggade vi fram till fem.
Så nu har vi kommit riktigt långt med vår uppsats. Har börjat sammanställa vårt empiriska material som det så fint heter. Ja, vi har varit riktigt flitiga!

Dessvärre har jag gått och blivit sjuk. Förkyld och halsont, men jag försöker ignorera det så gott jag kan. Hatar att vara sjuk.
Imorgon ska min födelsedag firas med pompa och ståt.
Eller iallafall med middag och tårta, cheesecake, mumma! =)
Gjorde den nu ikväll och jag måste säga det själv att jag är grym på strawberry cheesecake!
F är på träningsläger i helgen och ikväll är de ute och svänger sina lurviga.
Jag ska borsta gaddarna, krypa ner i sängen och kolla ett avsnitt av SATC som jag fick av F i födelsedagspresent här om dagen.

Ha det fint!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback