Diskad

Nu har jag precis diskat upp diskbärget som stod på diskbänken, och köksbänken, och överallt.
Inte alls likt mig att samla diskhög, men det har inte funnits energi till det.

Idag var jag i Halmstad och jobbade i ett par timmar.
Fick skrivit ut den oficiella affischen vilket blev kanonbra.
Så nu ligger här 100 snygga affischer och väntar på att komma upp på en plats nära dig!

Tog en snabb runda på stan efter jobbet för att hitta ett gosedjur till mormor.
Fick bli en grå kanin med långa öron som var supermjuk.
Mormor älskar gosedjur så tyckte att hon behövde ett nu att sällskapa med på sjukhuset.

Efter inhandling av gosedjur åkte jag till Halmstad lassarett.
Samlade mod till mig innan jag gick in och bestämde mig för att vara stark idag.
Det gick sådär...
Tog inte lång tid förrän vi grät ikapp jag och mormor.
Det är så fruktansvärt att se en människa lida över att inte kunna säga det hon vill.
Att se frustrationen i hennes ögon av att staka sig med konstiga ljud och inte få fram ett ord är hemskt.
Jag tycker så fruktansvärt synd om henne, det är så förbannat orättvist.

Om det nu finns en Gud, som så många tror, varför i helvete låter han då sjukdommar finnas och drabba de mest underbara människor som lever på denna jord? Jag får inte ihop det.
Men så tror jag inte på någon Gud heller...

På vägen hem körde jag förbi Sia-glass fabriksföräljning i Slöinge.
Fick med mig lite strutar och kulglass hem.
Kvällen blev dock värre än väntat så slutade med att jag i ren panik körde hem till mamma och hennes famn.
Ibland klarar man inte att hålla ihop sig själv.
Ibland blir man till spillror som någon annan måste samla ihop och pussla ihop för att man ska bli hel igen.
Dessvärre känner jag mig inte speciellt hel, men jag ska göra mitt bästa.
Tur att man har familj och vänner!


Spillror, plocka upp mig, sätt ihop mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback