Vänskap av världsklass!

Det här med vänskap är ett svårt kapitel tycker jag.
När är man vän och när är man "bara" kompis?

För mig har det varit väldigt olika vad gäller min vänskapskrets de senaste åren.
Dels beror det på att jag pluggat och flyttat till en annan stad 60 mil bort och dels beror det på att jag är sambo med min kärlek som i sin tur har sina vänner, som blivit mina vänner.

Jag har flera gånger i livet trott att jag hittat "vänskapen i mitt liv" såsom "kärleken i mitt liv" men jag tror att vänskapen är likt kärleken. Man blir kär i någon och efter ett tag så kanske det vissnar, eller så träffar man den rätta och så håller det hela livet.

Jag har många kompisar och några vänner.
Mina vänner är väl valda, det är bara de bästa av de bästa.
Jag lägger inte ner tid på att träffa nya, jag är nöjd med de jag har.

Jag har haft en vän sedan jag var liten, en vän som jag delat många minnen i livet med, en vän som jag kan prata med allt om och som jag litar på till hundra procent. En vän som jag vet också kan prata med mig om allt och som jag vet bryr sig när någonting händer.
En sån vän har jag, Marta - en vän av världklass!










MARTA
OCH
JAG


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback