Det är över, vad hände?

På onsdagkvällar har jag min tonårsgrupp i teater.
Idag är tredje gången som det bara kom några få till lektionen.
Vi är en väldigt liten skara från början så därför är vi extra sköra när någon är borta.
Vi behöver vara alla för att det ska fungera.
Nu ville gruppen dessutom jobba med föreställning, vilket inte fungerar när det bara är tre st som kommer ibland.
Min planering går också åt fanders när jag kommer till lektionen och det dyker upp tre st. Vad göra?

Så idag pratade jag med en av tjejerna som dyker upp ibland.
Jag sa att hon måste göra som hon vill och känner.
Känns det som att hon inte hinner med teatern är det bättre att sluta. Satsa eller gå!?!
Hon bestämde sig tillslut för att hon inte hinner med och måste sluta.
En annan av tjejerna var bortrest, och har inte sagt nåt. Då är det heller inte lätt att veta.
Så nu blev det så att vi träffades ikväll och beslöt oss för att lägga ner gruppen för i år.
Vi får hoppas på att vi blir fler efter jul och kan dra igång något projekt.

Kändes fruktansvärt där och då för jag vet att några av tjejerna verkligen vill detta och tycker att teaterlektionerna är viktiga för dem. Samtidigt är det jobbigt att aldrig veta vilka som kommer.
Men vi kom överens. Nu känns det befriande, för det funkar inte att ha det så det varit nu.

Nu ska jag lägga mig under duntäcket och tänka på saken.
God Natt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback