Fika Fairtrade!

Idag har varit en kort dag.
Även om jag gick upp vid åtta så känns det som att dagen har flugit iväg.
Åt frukost och jobbade några timmar under förmiddagen.
Åkte sedan och handlade.
Gjorde lunch=haloumi och tomat, mmm!
Sen åkte jag till stan för att hjälpa min f.d kollega Helen med ett projekt.

Helen jobbar för kultur&fritid i fbg och idag skulle hon anordna fairtradefika.
Det anordnas på olika ställen i hela Sverige under dagen.
Hon undrade om jag var sugen på att hjälpa till och självklart var jag det.
Lite extrapengar gör ju inte fel i plånboken heller precis.

Så jag har serverat fika hela eftermiddagen/kvällen.
Kom nyss hem.
Var en lyckad kväll trots att många inte vågade trotsa vädret.
Men vi var ändå nöjda att det kom några!
Vi hade en liten scen där några spelade teater och några sjöng/"trubadurade" så det blev väldigt mysig stämning.

Nu är jag proppmätt, för jag har ätit så mycket kladdkaka och fairtrade choklad.
Var ju tvungen att testa alla sorter. ;)

Nu ska jag ha en go kväll i soffan.
Min hals krånglar och retas med mig.
Hoppas jag kan sova bort det.

Trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback