Gammal vänskap rostar aldrig

Har varit usel på att uppdatera, jag vet, men tillät migsjälv att skippa ta med datorn under min Sthlm-resa.
Jag jobbade galet mycket förra veckan, speciellt under onsdagen då det var första workshoptillfället.
Workshopen blev succé, vilket gjorde mig väldigt glad! Jag kunde dessvärre inte medverka på torsdagen då jag åkte till Sthlm tidigt tidigt på morgonen.
I Sthlm var jag på danskommunikatörsträff. Träffade enmassa bra människor och hade viktiga diskussioner. Fick se en dansföreställning live (och enmassa inspelat såklart) men den var...ja jag saknar ord.
Den var naken, svart och odansant.
Men det är min åsikt.

Efter mötet på fredagen mötte jag upp Marta på centralen som kom med tåg från Gbg.
Vi lunchade på stan och shoppade lite och såg en bio på kvällen.
Mötte upp Frida en snabbis på stan som skulle ha klasstävling/fest så därför var hon inte med under kvällen.
Efter bion åkte vi hem till Frida med blommor och choklad. Sen blev det tjejsnack, thé och mackor.

I lördags gick vi på stan, shoppade apsnygga skor, fikade, lunchade och hade det trevligt. På kvällen käkade vi på restauarang, grekist. Mycket gott. Sen drog vi hem till Fridas lya där vi hade myskväll med många galna upptåg och "ont i magen skratt".

Det var verkligen längesedan jag hade såhär roligt och jösses vad jag saknat mina fina vänner Marta och Frida. Stackars Frida som är elitorienterare blev skadad förra helgen i en tävling vilket resulterade i att korsbandet gick av. Så vi var där och uppmuntrade henne. Marta har alltid varit en av mina nästa vänner och man kan väl säga att vi hittat tillbaka till varandra. Underbar vän, underbara vänner.

Idag har jag jobbat, vart på fbg:s gymnasieskola med projektet.
Nu, sova.
Natti!


Jag och Marta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback