Gilla jobb!

Tyvärr är det inte så många man känner som verkligen gillar sitt jobb och längtar efter att jobba.
Jobb är ofta förknippat som ett negativt ord, något som är otroligt tråkigt och jobbigt.
Om man ska säga till någon att man ska jobba så suckar man lite lätt efteråt och ser lite ledsen ut.
Varför är det såhär?
Beror det på att de flesta jobben som finns inte är särskillt utvecklande för den anställda?
Känns det som ett ont måste att gå till jobbet för att tjäna pengar?

Jag har varit där själv.
Suckat när jag pratat om jobbet och kännt att det varit fruktansvärt outvecklande och tråkigt att gå till jobbet.
Efter sju år som säsongsarbetare på gekås så kan det lätt bli så. Man hamnar i slentrian och är som en robott på sin arbetsplats.

Men nu, nu har jag världens roligaste och häftigaste jobb.
Jag utvecklads otroligt mycket varje dag och längtar till nästa dags utmaningar!
Tänk att man kan längta till ett jobb tre veckor i förväg som kommer innefatta fredag och lördagkväll på jobbet och komma hem sent på natten. Jag trodde aldrig jag skulle få uppleva detta.
Jag är så glad!

Nu har jag ätit frukost och är väldigt laddad för ett bodypumppass!
Ha en fin helg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback