Helgångest!?

Imorgon är det helg och det är ju jätteskönt, brukar jag tycka.
För en liten stund sedan kom jag på att jag inte vet vad jag ska hitta på i helgen.
Vanligtvis kommer F hem om helgerna vilket innefattar fredagsmys och lite fix och trix.
Men nu, nu har han åkt iväg och vi får ingen helg ihop förrän om tre veckor.
Så vad händer i helgen?
Ringde mamma och bjöd hem mig till de imorgonkväll.
Men...de skulle på konsert/fest så det gick ju inte.
Brorsan skulle iväg på annat håll.

Så nu vet jag inte vad jag ska göra.
Fredag utan fredagsmys är ju döden.
Just nu kan jag inte se det mysiga i att vara själv en fredagkväll med idol och godis.
Jag brukar gilla att hänga med mig själv (hehe) men imorgon känns det inte alls pepp.
Nej, inte ett dugg.

Jag orkar inte ha hit vänner heller.
Nej, det ska vara helt opretentiöst.
Dessutom bor inte mina allra bästa vänner i stan.
Visst har jag vänner här, många väldigt härliga och fina vänner.
Men inte sånna som man bjuder hem på fredagsmys och man kan sitta i myskläder och halvsomna i soffan ihop med.
Är det nån som vill bli min sån kompis?

God Natt kära vänner och bekanta.
Ska krypa ner i sängen nu och börja läsa någon av mina nyköpta böcker.

ps. mycket trevlig kväll hos Saran. Hon är en häftig kompis hon, ja jisses. ds


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback