Shopping, drinkar och mustasch

Ruskigt bra helg!
I fredags blev det lugn myskväll med F.
I lördags åkte jag iväg tidigt på morgonen till Gbg.
Mötte upp Karro på stationen, låste in våra väskor och gjorde oss redo för en dag på stan.
Vi shoppade, käkade lunch på ett mysigt café och hade det trevligt!
Fick köpt en hel massa fina grejer bla.a. en kjol, klänning, stor mysig kofta, halsduk, mössa, några toppar och några linnen m.m. Mitt bästa köp är nog halsduken från DesignHouse, den är så galet fin och riktigt härlig struktur. Dessutom matchade den riktigt bra till mössan som jag köpte på monki, så det var ju perfa!

Vid femtiden på lördagen åkte vi till Slottskogens vandrarhem, där vi skulle bo för natten. Det var kanonfräscht och riktigt fint! Rekomenderar det starkt! Gjorde oss iordning för kvällen och provade våra shoppingfynd. Sen kom Marta förbi en sväng och tog några fördrinkar tillsammans med oss på rummet.
Sen gick vi ner till Linné och käkade tapas som var kanongod!
Efter det tog vi bussen till Frida som hade förfest. Träffade även på lite gamla klasskompisar från Gävle-tiden så vi hade mycket att prata om!
Sen tog vi bussen till ett uteställe som hette Kontiki där vi stannade hela kvällen/natten och drack världens godaste mojitos och dansade ringdans.
Jag, Marta och Karro stängde stället och tog en taxi hem och stupade i säng.

Söndag morgon, klockan ringde tio, vi gick upp, packade ihop våra saker och tog pendeln till stan. Åt brunch på mc donalds och låste in väskorna på centralen. Åkte iväg till några marknader, men det fanns inte mycket att ha, så det blev en runda på stan. Handlade lite mer grejer, såklart och tog sedan en lång fika.
Åkte hem strax innan fyra och var hemma vid fem.

Igårkväll var jag dödstrött och somnade i F:s armar innan tv4-filmen var slut.
Imorse vaknade jag och F var borta. Ja, han åkte till Växjö strax efter fem imorse, men då var jag inte vid mitt sinnes fulla bruk.

Idag blir det jobb, och snart åker jag till Vbg för min första presentation av dansprojektet, spännande!
Dags att göra sig iordning!



Kontiki, skönt ställe med grym inredning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback