You can´t stop the waves, but you can learn to surf

Sitter och kollar på gamla bilder från när jag och Sofia var i Australien.
Längtar tillbaka förfärligt mycket och saknar de fina människorna som man träffade där.
Framförallt saknar jag Sofia.
Vi pluggade ihop i Gävle och fick för oss att söka stipendiepengar för att göra en resa och undersöka hur man undervisar i drama i en annan del av världen.
Vi fick kontakt med en alldeles fantastisk man vid namn Bruce Burton som bodde i Brisbane.
Han tog emot oss med öppna armar och fixade boende och allt.
Och så fick vi pengar, 30 papp var så det var bara att tuta och köra.

Första två veckorna tillbringade vi på skolan under dramalektionerna.
På eftermiddagarna/kvällarna umgicks vi med Bruces familj och med några norska tjejer eller så shoppade vi eller var på partaj.

Sista veckan i Australien hade alla dramaklasser teaterföreställningar, så Bruce tyckte att vi skulle skippa skolan och se oss omkring. Vi gick in på en resebyrå, sa att vi hade en vecka på oss att göra det bästa vi kunde och de fixade en helvecka med enmassa äventyr.
Höjdaren var att åka till Fraiser Island med världens härligaste gäng från alla delar av världen.
Vi åkte runt i en van, drack öl och hittade på enmassa skoj äventyr.

Åh, vad jag saknar detta!
Måste prata med Sofia!

Natti Natti!


Jag och Sofia på surfkurs i Noosa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback