Kanske dags att sluta klandra sig själv för allt man inte gör. Man gör ju trots allt en hel del ändå...

Är så trött på mig själv.
Ständigt får jag dåligt samvete över saker.
Det är inte sällan jag går och lägger mig och det dåliga samvetet börjar gnaga i mig.
Ibland sätter det sig som ett skavsår och ibland hugger det till.
Det hugger oftast till i magen.
Jag blir ofokuserad och orolig.
Det finns så mycket man skulle hunnit göra.
Men jag gör ju saker hela tiden?
När skulle jag hunnit med allt det andra?
Så kommer samvetet igen och viskar ordet "prioritera" i mitt öra.
Jag försöker priorotera, göra saker som jag mår bra av, och försöker hinna med allt annat.
Man det räcker inte till, jag räcker inte till.
Jag är ohållbar...

Det är sjukt hur mycket krav som ställs på oss människor.
Hur dåligt samvete vi ger oss själva och hur många måsten vi har.
Jag önskar att jag kunde hantera det bättre och blåsa bort det från mina axlar men nej, jag misslyckas jag med.
När jag är ledig har jag ofta så mycket på min måste-lista att jag inte hinner koppla av, trots att jag försöker göra saker i lugn takt.

Mitt dåliga samvete denna vecka:
* Borde ha hunnit städa idag i och med att jag skippade träningen
* Borde ha hunnit träna, skippade ju städningen
* Borde ha hälsat på mormor, har ju ändå inte gjort så mycket
* Borde ha ätit nyttigare då chokladintaget gjort mig totalt sockerberoende denna vecka
* Borde ha varit ute mer i friska luften, har vart hängig
* Borde ha jobbat lite mer med dansdagen (men vet att det ordnar sig)
* Borde ibland vara mer ärlig och säga att jag inte har all tid i världen, för det har jag inte
* Borde ha fixat resesängen till Sofia, just fan...
* Borde ge mig en ledig helg utan enmassa måsten, men får dåligt samvete

Fy, blir så trött på mig själv!
Nu ska jag rycka mig i kragen och tänka mer på mig själv och se till att jag mår bättre!
SÅ!

Kommentarer
Postat av: Yasmine

Var med i dagens låt och vinn en länkning:)

Tipsa bara om en låt och du är med :)

2011-04-12 @ 15:16:45
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback