Doften av nymoppat golv

Nu är precis storstädningen överstökad och den sköna känslan och doften av nymoppat golv infinner sig här hos oss på nygatan.
Det var F som ville ha städat idag medan jag inte var riktigt lika sugen. Men det är alltid skönt efteråt, och vetskapen om att man inte behöver göra detta på ett tag igen.

Idag är en ganksa sliten dag.
Igår firades fyra 25-åringar borta i Vinbergs bygdegård och det bjöds på ett hejdundrande kalas. Hade verkligen en toppenkväll ihop med enmassa trevliga människor. Kom i säng strax efter halv fyra inatt efter att jag, F och en vän som sov över hos oss satt och lirade gura och drack rom.
Tog en lång sovmorgon idag innan det var dags för frukost och städning.

Nu tror jag att det blir lite mat och ikväll blir det en lugn kväll.
Imorgon är semestern över och både jag och F börjar jobba igen.
Känns ganska skönt faktiskt för jag har en hel del att sätta klorna i på jobbet.
Jobbar dock inte heltid dessa två veckor framöver så ska försöka parera in soldagarna på stranden och molndagarna på jobbet.

Hoppas ni haft en fin helg ni med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback