It´s the life on Mars

För vilken planet lever vi på egentligen?
Med tanke på vilka vidriga människor som lever på denna jord
så kan man undra vad det är för jävla värld vi lever i.
Jag är arg, ledsen, besviken och chockad.
Hur kan en person skapa sådan förödelse?
Hur kan en person få nära hundra andra att inte längre finnas?
Finns inget bra svar på detta och finns inga ord
som gör att man någonsin kommer förstå.
Det finns ingen som kommer kunna tala om för mig varför detta hände,
för jag kommer inte förstå.
Jag kommer aldrig kunna förstå dessa människor,
dessa fruktansvärt vidriga människor som tar andras liv.
Må de ruttna i helvetet!

Klockan tolv idag hade vi en tyst minut på jobbet för att hedra de döda i Norge,
och de anhöriga som lever kvar.
Det var rörande.
Jag tror nästan jag höll andan hela minuten.

Idag har det varit mulet och småregn hela dagen, jag vet varför.
Det passar inte med sol en sån här dag.
Finns ingen sol i världen som skulle rädda
en sån här dag från att vara gråmulen.
Men nu hoppas jag innerligt på att solen tränger sig genom molnen, 
ger människorna värme och läker de sår som går att läka.
Nu kan vi bara blicka frammåt och försöka leva MED det hemska som har hännt.

Mina tankar går till alla ni som lever vidare på jorden
 i ett genomskinligt schakt som vi levande inte kan se,
alla ni nästan hundra.
Mina tankar går också till alla annhöriga och vänner.
Finner inga fler ord...
Tomhet



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback