Strawberryjam

Häromdagen var jag och Anna och plockade jordgubbar.
Direkt när jag kom hem gjorde jag en stor burk med jordgubbssylt och den blev supergod. Åt den till pankakor.
Det blev en del jordgubbar över som bara stått i kylen nu och det var nog precis på gränsen att det skulle gå att göra något med dem, ja iallafall i sista stund. Så det blev två småbrukar till med sylt. Tänkte att det kan vara trevligt att ge bort lite.

Det bästa med att göra jordgubbssylt är att det är hur enkelt somhelst.
Behövs bara jordgubbar och syltsocker (och en stor gryta).
Luktar ljuvligt i lägenheten.

Nu ska vi in till banken en sväng och sen ska jag nogm träna har jag tänkt.
Dags att komma igång!

Trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback