Det är så jag säger det...

Glad Midsommar på er allesammans!
Jag  vet att jag varit urusel på att blogga det senaste men kanske (!) att det blir bättre nu över sommaren då jag inte har så mycket jobb att sköta...vi får se...

Har nästintill jobbat ihjäl mig den senaste tiden, har gått på sparlåga och haft noll energi. Men samtidigt har jag drivit igenom ett projekt förra helgen och börjat min nya tjänst på jobbet.
Nu är det semester, halleluja! Den började egentligen igår kan man väl säga även om jag inte kommer vara helt ledig veckan framöver. Men att bara jobba 50% och dessutom med något man tycker är kul känns nästan som semester!
Så...det blev ingen fyraveckorssemester, men jag är nöjd ändå. Blir tvåochenhalvvecka i sträck. Drar till London på torsdag vilket känns fantastiskt!
Ska bara ha det lugnt och skönt och ta vara på att få vara med varandra jag och F.

Midsommarafton var toppen! Började med lunch/firande hemma hos päronen ihop med två andra familjer (vänner till fam samt kusiner) vilket varje år är en  trevlig tradition. Åt sill och potatis, jordgubbar och glass och sjöng snapsvisor.
På kvällen var det midsommarfirande hemma hos Malin och Agge i skrea. Partytält i trädgården, knytkalas som blev världens buffé samt grymma lekar och gott sällskap, kunde inte blivit bättre.
Idag vaknade vi hyffsat tidigt och begav oss iväg till festfixarna, blev brunch på gårdagens rester samt lite städning.
Sen har vi bara legat hemma i soffan, kollar film och käkat godis.
Nu är jag hungrig som en björn och väntar på att F ska komma hem från tennisspelandet så vi kan köpa hem nåt gott. Ikväll blir det Londonplanering och annat fix.

Ha en fortsatt trevlig midsommar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback