Leap second

Goddagens!
Söndag=göraingentingdag.
Men...som den rastlösa själ jag är så var jag efter en timma i soffan redo att ta tag i dagens fix.
Började med att hänga upp de nya gardinerna och det blev bra, mycket ljusare, vilket var tanken, dock vet jag inte ifall de känns lite sovrumsaktiga...men de får duga, ett tag iallafall.
Tröttnar jag så får jag väl försöka få tag i andra.
Men lägenheten känns klart ljusare nu med dessa gardinerna, för de släpper in mycket mer ljus än panelängderna som hängde där innan.
Och sen så var jag iväg med sopor och glas så blev vi av med det.
Sen ändrade jag om lite, några växter som inte har fått sin perfekta plats men nu känns det nog(!) bättre.
Hann även med att rensa ut dammsugaren (vi har en såndär philips som står i hörnet) för den har varit kas länge. Inte så konstigt med tanke på hur mycket damm som hade fastnat, så nu ska den nog va som vanligt igen.
Nu har jag precis hällt i mig en smootihe och ätit lite riskakor, snart blir det ett combatpass på motionshuset.

I fredags åkte jag och ett gäng glada förstapristagare i koreografitävlingen jag hade i vintras till Malmö.
Kom dit vid middagstid, tog en lunch och gick sedan till Malmö opera för att möta upp Peder som sedan tog hand om oss resten av dagen. Han är profesionell dansare och är anställd på skånes dansteater. Just nu är han med i en föreställning på Malmö opera som heter Leap second.
Vi fick gå backstage och se hur allt fungerar, vi fick se hur sminköserna jobbar med mask och hår och enmassa annat spännande. Sen fick dansgänget ta klass för Peder (han var superduktig, en riktig stjärna)och efter det fick vi se klass med dansensemblen. På kvällen fick vi se föreställningen Leap second och självklart var Peder bäst på scenen. Föreställningen var underbar, häftig, magnifik!
Efter det gick vi ut och käkade och sen tog vi en drink på ett av malmös uteställen och vi satt (tro det eller ej) utomhus.
Kom hem igår vid middagstid.

Igårkväll hade vi folk här på middag och spel.
Hade en mycket trevlig kväll i gott sällskap, var dock supertrött då malmödygnet tog mycket på krafterna, men det är en dag jag sent kommer glömma.

Nej, på med träningskläderna och iväg på cykeln, dags för combat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback