Mammas dag idag

Har precis varit och firat mamma.
Åt tårta och busade med Svante.
Snart ska vi iväg och fira F:s mamma med en middag, mycket trevligt!

Dock mår jag inte speciellt bra, har dratt på mig en dunderförkyldning och antagligen lite feber på det med.
Nyser och snorar om vartannat och ögonen rinner som niagarafallen.
Kroppen säger väl ifrån när den inte fått vila på ett par veckor.
Jag vet att jag inte är världens bästa på att ta hand om mig själv, men jag försöker verkligen göra mitt bästa, mer går ju inte.
Idag är jag ledig, första (och sista) dagen denna veckan.
Tackar högre makter för att både torsdag nu veckan som kommer och måndagen efter är röda dagar, alltså dagar med fullt betalt, lycka! Då har jag bestämt mig för att göra inte så mycket alls och försöka njuta av ledigheten.

Det som gör mig lite orolig är att jag inte vet hur länge jag ska behöva hålla på såhär; att jobba jämt.
Men vad gör man då man så gott som frilansar och hoppar  från jobb till jobb för att få ihop allt?
Problemet blir ju då man ska avsluta nåt och samtidigt börja något nytt, då blir det lite för mycket.
Och så har det varit nu i ett par år.
Men samtidigt så kan man inte ha bättre jobb än vad jag har, så jag klagar inte, samtidigt.
Dock hade jag nog behövt vara hemma mer.

Tänk att man ska få ha sin första fyraveckorssemester någonsin i sommar, åhh vad jag längtar.
Och så är den delvis betald med, helt galet.

Nej nu ska jag passa på att vila i soffan en halvtimme innan den vankas mat hos svärmor!
Behövde bara vädra mina tankar lite...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback